Порівняння програм з інформатики 5- 9 класи

Назва розділу

Класи і кількість годин

 

5 кл.

6 кл.

7 кл.

8 кл.

9 кл.

Всього

 

Правила поведінки в комп’ютерному класі. Узагальнення і систематизація вивченого у 5 класі

 

 

/2

/2

/2

/2

 

1

Інформація,  інформаційні процеси, системи, технології

4/3

3

2

9/3

2

Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних

Інформаційні системи

Програмнезабезпечення

10/3

6

5/10

/ 10

21/23

3

Інформаційні технології

 

 

 

 

 

 

3.1

Створення та опрацювання текстових документів

/5

8

6

5/8

19/13

3.2

Створення та опрацювання графічних зображень

9

/12

6

15/12

3.3

Створення та опрацювання об’єктів  мультимедіа

4

6/8

10/8

3.4

Створення та опрацювання комп'ютерних презентацій

9

/6

6

15/6

3.5

Створення та опрацювання числових даних

8/9

10/ 12

18/21

4

Комп’ютерні мережі

Створення та публікація веб-ресурсів

 

/4

8/7

4/4

16/6

28/21

5

Моделювання

3

6

9/0

6

Основи алгоритмізації та програмування

/ 12

7/ 12

9/ 12

28/ 24

10/ 18

54/78

7

Розв’язування компетентнісних задач, виконання індивідуальних і групових  навчальних проектів

/4

/5

8/5

9/8

15/ 10

32/32

8

Резерв

3/4

2/3

3/3

3/4

4/6

15

 

Всього

35

35

35

70

70

245

 


 

5 клас

6 клас

7 клас

Інформаційні процеси. Комп’ютер як засіб реалізації інформаційних процесів

(6 год.)

Правила поведінки в комп’ютерному класі. Узагальнення і систематизація вивченого у 5 класі

(2 год.)

Правила поведінки в комп’ютерному класі. Узагальнення і систематизація вивченого у 6 класі  

(2 год.)

Комп’ютерні мережеві технології

(4 год.)

Служби та ресурси Інтернету

(7 год.)

Персональне веб-середовище

(4 год.)

Текстовий процесор

(5 год.)

Створення та використання комп’ютерних презентацій

(6 год.)

Табличний процесор

(9 год.)

15 год.

15 год.

15 год.

Алгоритми і програми(12 год.)

Алгоритми і програми

(12 год.)

Алгоритми і програми

(12 год.)

Проектна діяльність(4 год.)

Проектна діяльність

(5 год.)

Проектна діяльність

(5 год.)

Резерв  (4 год.)

Резерв  (3 год.)

Резерв  (3 год.)

35 год.

35 год.

35 год.

 

8 клас

9 клас

Правила поведінки в комп’ютерному класі. Повторення вивченого у 7 класі

(2 год.)

Правила поведінки в комп’ютерному класі. Повторення вивченого у 8 класі

(2 год.)

Інформаційні системи

(10 год)

Системне та службове програмне забезпечення(10  год)

Комп‘ютерна графіка (12 год.)

Текстовий процесор(8 год.)

Опрацювання об’єктів мультимедіа

(8 год.)

Табличний процесор

(12 год.)

32 год.

32 год.

Алгоритми і програми(24 год)

Алгоритми і програми(18 год.)

Проектна діяльність

(8 год.)

Створення та публікація веб-ресурсів

(6 год.)

 

Проектна діяльність(10 год)

32 год.

34 год.

Резерв(6 год.)

Резерв(4 год.)

70 год.

70 год.


 

Розвивальний компонент курсу інформатики

Навчання інформатики має розвивати в учнів аналітичне, синтетичне, логічне та критичне мислення, творчі здібності,здатність аналізувати різноманітні процеси та явища й з’ясовувати їхні причинно-наслідкові та структурні зв’язки. Хоча розвиток зазначених мисленнєвих навичок і здатностей не є винятково завданням навчання інформатики, а відбувається не меншою мірою під час вивчення інших навчальних предметів, саме в процесі навчання інформатики закладаються основи таких умінь:

·                    визначати послідовність дій, які необхідно виконати для розв’язування певних задач, тобто розробляти алгоритми;

·                    подавати алгоритми в певному формальному вигляді та виконувати їх;

·                    використовувати алгоритмічні структури;

·                    застосовувати алгоритми для опрацювання різнотипних повідомлень;

·                    добирати якомога ефективніший алгоритм розв’язування задачі

(на зазначених уміннях базується алгоритмічне мислення);

·                    визначати параметри об'єктів та їх можливі значення;

·                    класифікувати явища та об'єкти;

·                    знаходити структурні зв'язки між класами об'єктів, класифікувати знайдені зв’язки;

·                    подавати дані в табличному та графічному вигляді, інтерпретувати дані, подані графічно;

·                    формулювати задачі з опрацювання структур даних і формалізовувати їх з метою подальшого автоматизованого розв’язування з використанням ІКТ-засобів

(зазначені вміння є основою так званого структурного мислення).

 

Слідпідкреслити, щозазначенівищетипимислення, знання, уміння, навички, здатностімаютьрозвиватися не лише в процесівивчення основ алгоритмізації та програмування, а й під час виконаннянавчальнихпроектів, розв’язуваннякомпетентнісних задач і вивченнявсіхінших тем курсу.