Програма курсу Інформатика (5–9 класи) загальноосвітніх навчальних закладів (для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
Порівняння програм з інформатики 5- 9 класи
№ |
Назва розділу |
Класи і кількість годин |
|
||||
5 кл. |
6 кл. |
7 кл. |
8 кл. |
9 кл. |
Всього |
||
|
Правила поведінки в комп’ютерному класі. Узагальнення і систематизація вивченого у 5 класі
|
|
/2 |
/2 |
/2 |
/2 |
|
1 |
Інформація, інформаційні процеси, системи, технології |
4/3 |
– |
– |
3 |
2 |
9/3 |
2 |
Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних Інформаційні системи Програмнезабезпечення |
10/3 |
6 |
– |
5/10 |
–/ 10 |
21/23 |
3 |
Інформаційні технології |
|
|
|
|
|
|
3.1 |
Створення та опрацювання текстових документів |
–/5 |
8 |
– |
6 |
5/8 |
19/13 |
3.2 |
Створення та опрацювання графічних зображень |
9 |
– |
– |
–/12 |
6 |
15/12 |
3.3 |
Створення та опрацювання об’єктів мультимедіа |
– |
4 |
– |
6/8 |
– |
10/8 |
3.4 |
Створення та опрацювання комп'ютерних презентацій |
9 |
–/6 |
– |
– |
6 |
15/6 |
3.5 |
Створення та опрацювання числових даних |
– |
– |
8/9 |
10/ 12 |
– |
18/21 |
4 |
Комп’ютерні мережі Створення та публікація веб-ресурсів
|
–/4 |
8/7 |
4/4 |
– |
16/6 |
28/21 |
5 |
Моделювання |
– |
– |
3 |
– |
6 |
9/0 |
6 |
Основи алгоритмізації та програмування |
–/ 12 |
7/ 12 |
9/ 12 |
28/ 24 |
10/ 18 |
54/78 |
7 |
Розв’язування компетентнісних задач, виконання індивідуальних і групових навчальних проектів |
–/4 |
–/5 |
8/5 |
9/8 |
15/ 10 |
32/32 |
8 |
Резерв |
3/4 |
2/3 |
3/3 |
3/4 |
4/6 |
15 |
|
Всього |
35 |
35 |
35 |
70 |
70 |
245 |
5 клас |
6 клас |
7 клас |
Інформаційні процеси. Комп’ютер як засіб реалізації інформаційних процесів (6 год.) |
Правила поведінки в комп’ютерному класі. Узагальнення і систематизація вивченого у 5 класі (2 год.) |
Правила поведінки в комп’ютерному класі. Узагальнення і систематизація вивченого у 6 класі (2 год.) |
Комп’ютерні мережеві технології (4 год.) |
Служби та ресурси Інтернету (7 год.) |
Персональне веб-середовище (4 год.) |
Текстовий процесор (5 год.) |
Створення та використання комп’ютерних презентацій (6 год.) |
Табличний процесор (9 год.) |
15 год. |
15 год. |
15 год. |
Алгоритми і програми(12 год.) |
Алгоритми і програми (12 год.) |
Алгоритми і програми (12 год.) |
Проектна діяльність(4 год.) |
Проектна діяльність (5 год.) |
Проектна діяльність (5 год.) |
Резерв (4 год.) |
Резерв (3 год.) |
Резерв (3 год.) |
35 год. |
35 год. |
35 год. |
8 клас |
9 клас |
Правила поведінки в комп’ютерному класі. Повторення вивченого у 7 класі (2 год.) |
Правила поведінки в комп’ютерному класі. Повторення вивченого у 8 класі (2 год.) |
Інформаційні системи (10 год) |
Системне та службове програмне забезпечення(10 год) |
Комп‘ютерна графіка (12 год.) |
Текстовий процесор(8 год.) |
Опрацювання об’єктів мультимедіа (8 год.) |
Табличний процесор (12 год.) |
32 год. |
32 год. |
Алгоритми і програми(24 год) |
Алгоритми і програми(18 год.) |
Проектна діяльність (8 год.) |
Створення та публікація веб-ресурсів (6 год.) |
|
Проектна діяльність(10 год) |
32 год. |
34 год. |
Резерв(6 год.) |
Резерв(4 год.) |
70 год. |
70 год. |
Навчання інформатики має розвивати в учнів аналітичне, синтетичне, логічне та критичне мислення, творчі здібності,здатність аналізувати різноманітні процеси та явища й з’ясовувати їхні причинно-наслідкові та структурні зв’язки. Хоча розвиток зазначених мисленнєвих навичок і здатностей не є винятково завданням навчання інформатики, а відбувається не меншою мірою під час вивчення інших навчальних предметів, саме в процесі навчання інформатики закладаються основи таких умінь:
· визначати послідовність дій, які необхідно виконати для розв’язування певних задач, тобто розробляти алгоритми;
· подавати алгоритми в певному формальному вигляді та виконувати їх;
· використовувати алгоритмічні структури;
· застосовувати алгоритми для опрацювання різнотипних повідомлень;
· добирати якомога ефективніший алгоритм розв’язування задачі
(на зазначених уміннях базується алгоритмічне мислення);
· визначати параметри об'єктів та їх можливі значення;
· класифікувати явища та об'єкти;
· знаходити структурні зв'язки між класами об'єктів, класифікувати знайдені зв’язки;
· подавати дані в табличному та графічному вигляді, інтерпретувати дані, подані графічно;
· формулювати задачі з опрацювання структур даних і формалізовувати їх з метою подальшого автоматизованого розв’язування з використанням ІКТ-засобів
(зазначені вміння є основою так званого структурного мислення).
Слідпідкреслити, щозазначенівищетипимислення, знання, уміння, навички, здатностімаютьрозвиватися не лише в процесівивчення основ алгоритмізації та програмування, а й під час виконаннянавчальнихпроектів, розв’язуваннякомпетентнісних задач і вивченнявсіхінших тем курсу.
Мої заповіді на щодень:
Поганий той учень, який не перевершує вчителя.
(Леонардо да Вінчі)
Лише той Учитель, хто живе так, як навчає.
( Г. Сковорода)
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com